"As we move from teaching in very regional and national settings to preparing our students to work in a Global English context, it is critical that we re-examine our beliefs about language and fluency."
"Wie de technische communicatie volgt, ziet dat er veel aandacht is voor steeds weer nieuwe technologieën, tools en processen. Wie vooral de hypes ziet, zou bijna vergeten dat er ook nog altijd de content is. Misschien niet zo hip, maar wel een constante die er morgen en overmorgen ook nog zal zijn."
"In een samenleving die gekenmerkt wordt door toenemende diversiteit is een belangrijke vraag hoe we met taalvariatie willen omgaan."
"Het is de paradox dat je een boek zo wilt vertalen dat de lezer denkt: dit is het boek van die auteur, dus de onzichtbaarheid zit er van meet af aan ingebakken. Maar eigenlijk zou de lezer moeten snappen dat een vertaald boek het werk is van twee auteurs."
"Hoe meer mensen kennisnemen van onderzoek over taal, hoe beter dat weer is voor taalwetenschappers. Onderzoek wordt altijd beter van een goed gesprek met iemand met een frisse blik."
"Maar wacht eens, ... waarom bestaat talensensibilisering eigenlijk alleen voor kinderen? Moeten wij volwassenen ons niet ook een beetje voorbereiden op de taaldiversiteit - die er eigenlijk al is - en op de aankomende supertaaldiversiteit?"
"Bij Thomas More hebben we intussen geleerd dat het verplichte gebruik van DeepL de vertaallessen juist naar een hoger niveau kan tillen."
Kent u twee talen en kunt u typen, dan kunt u zeker ook vertalen. Maar hoe goed zou u zijn als professional?
"Een spontaan museumbezoek is voor blinden en slechtzienden alleen mogelijk als er audioguides met audiodescriptie zijn."
"Mijn verleden bestond uit armoede, vernedering, pesterijen en uitsluiting. Als kind van zeven moest ik in de klas op de ezelsbank zitten. Men vond het niet de moeite om energie in mij te steken. Zo heb ik nooit goed leren lezen en schrijven. Ik miste de start en hield er een grote lees- en schrijfangst aan over."
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Blijf aangemeld